Jaką firmą chcemy być?
Nasza wizja
- Jesteśmy firmą stabilną, ambitną a zarazem innowacyjną i pamiętamy jak ważne jest budowanie lojalności klientów, długoterminowych relacji z naszymi partnerami oraz optymalizacja istniejących procesów
- Rozwijamy core-business w zakresie oferty produktowej, logistyki sieci dystrybucji w oparciu o unikalną wiedzę, w tych obszarach. Dbamy o odpowiedzialny rozwój biznesu zgodnie z hasłem „Zrównoważona motoryzacja, dla ludzi i klimatu”.
- Skupiamy się na zapewnieniu bezpiecznego i długotrwałego użytkowania samochodów, dając powszechny i konkurencyjny dostęp do wysokiej jakości części samochodowych, profesjonalnej wiedzy i nowoczesnych narzędzi.
- Inwestujemy w zrównoważony rozwój, wspierając naszych dostawców, partnerów biznesowych i klientów w zielonej transformacji oraz redukując ślad węglowy naszych operacji.
- Poprzez rozwój rynku regenerowanych oraz używanych części samochodowych, a także współpracę z warsztatami w zakresie odpowiedzialnej gospodarki odpadami, konsekwentnie zmierzamy w kierunku gospodarki cyrkularnej.
- Budujemy środowisko ludzi zmotywowanych, firmy przyjaznej pracownikom, partnerom biznesowym, gdzie ludzie są zaangażowani i dbają o firmę jak o swoją. Chcemy być firmą którą pracownicy polecają i chcą w niej pracować.
- Nasi interesariusze postrzegają firmę jako rentowną i rosnącą szybciej niż konkurencja. Jesteśmy liderem na rynku IAM (Niezależny rynek części) w Europie.
Założenia zawarte w wizji chcemy zrealizować przez:
- poszerzanie sieci dystrybucji w kraju i za granicą;
- powiększanie asortymentu oferowanych produktów i usług, również o produkty regenerowane i używane;
- wprowadzanie innowacji technicznych i organizacyjnych, których celem jest dostarczanie Klientom produktów o najwyższej jakości;
- doskonalenie procesów biznesowych;
- kształtowanie pozytywnego wizerunku spółki w kontaktach zewnętrznych;
- optymalizację czasu obsługi klienta;
- ciągłe doskonalenie kadry;
- ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością w celu spełnienia wymagań i oczekiwań Klienta
Nasza misja
- Nasi klienci widzą nas jako lidera w każdym segmencie na każdym rynku, który jest przyjazny klientom (pro-kliencki) bez względu na ich wielkość czy specjalizacje.
- Inwestujemy w rozwój tak, aby dostarczać innowacyjne i kompleksowe rozwiązania dla warsztatów oraz kierowców. Oferujemy bezpieczną i przewidywalną współpracę wspólny rozwój.
- Jesteśmy przewodnikiem prowadzącym klientów poprzez proces dynamicznych zmian na rynku IAM, w szczególności, gdy wejdzie w życie zero-emisyjność pojazdów.
- Nasze procesy wewnętrzne charakteryzują się elastycznością i szybką reakcją na zmiany otoczenia. Inwestujemy w rozwój firmy, podejmując decyzje przez pryzmat celów i wartości, w oparciu o dane.
Nasza strategia
Inter Cars korzysta ze swojej skali działania i jednocześnie jest zorganizowany w mniejszych, wyspecjalizowanych biznes segmentach, w ten sposób działa zwinnie i elastycznie mogąc konkurować z mniejszymi firmami. Nadrzędnym celem strategicznym Spółki Inter Cars SA jest budowa wartości dla akcjonariuszy poprzez optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów intelektualnych i materialnych oraz realizację programów rozwojowych w obszarach związanych z usługami spółki.
Celem strategicznym jest pozostać najlepszą firmą dystrybucyjną w zakresie mobilności w Europie. Naszym celem jest również bycie najbardziej rentownym i największym na każdym rynku, na którym działamy w każdym segmencie. Naszym celem jest utrzymanie tej pozycji przez dziesięciolecia.
Strategia rozwoju Grupy Inter Cars opiera się więc na kilku zasadniczych elementach
- Rozwój asortymentu. Inter Cars już dziś oferuje najszerszy asortyment części samochodowych w Europie. Stawiając jednak na stały rozwój asortymentu spółka stale wprowadza nowe i rozwija dotychczasowe linie asortymentowe oraz dostosowuje je do oczekiwań rynku w zakresie jakości części, cen i wsparcia technicznego ze strony producentów części.
- Rozwój sieci dystrybucji w Polsce oraz poza jej granicami. Inter Cars już dziś posiada 577 filii, w tym 246 filii w kraju. Spółka zapewnia wiedzę organizacyjną i logistyczną, kapitał, systemy informatyczne, pełny asortyment i jego dostępność oraz znak firmowy. Strategicznym celem jest stały rozwój dotychczas zbudowanej i tak efektywnie pracującej sieci dystrybucji.
- Logistyka. Kolejnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej Inter Cars jest ciągłe udoskonalanie łańcucha dostaw i usług logistycznych. W ramach Inter Cars funkcjonuje specjalnie dedykowana spółka ILS sp. z o.o. (ILS), która pełni rolę wyspecjalizowanego podmiotu logistycznego. Jej zadaniem jest organizacja przepływu towarów od producentów do filii Inter Cars.
- Rozwój programów partnerskich. Programy partnerskie stanowią wartość dodaną oferty towarowej, takich jak: programy wyposażenia warsztatów, szkolenia, serwis techniczny, rozwój systemów informatycznych wspomagających sprzedaż oraz stałe rozwijanie sieci warsztatów MotoIntegrator Partner (Q-Service Castrol, Sieci producentów części takie jak Bosch Car Service, Premio) oraz Q-Service Truck.
- Rozwój Motointegrator.pl i programu flotowego. Motointegrator to platforma, która pomaga kierowcom znaleźć rozwiązanie problemu z samochodem w profesjonalnym warsztacie, rekomendowanym przez Inter Cars. Priorytetem jest rozwój filaru sprzedaż części z usługą (s-commerce). Celem jest stałe zwiększanie wolumenu sprzedaży zarówno klientowi detalicznemu jak i klientowi posiadającemu flotę samochodową potrzebnej mu usługi i skierowanie go do rekomendowanego przez Inter Cars warsztatu.li>
Osiągniemy naszą strategię, jeżeli:
- Zależy nam na tym by każdy z pracowników był zaangażowany i patrzył na swój obszar odpowiedzialności okiem właściciela, dbając o efekty i sensowność podejmowanych działań i zawsze szukał najlepszego rozwiązania biorąc pod uwagę punkt widzenia wszystkich interesariuszy wewnątrz i na zewnątrz Organizacji.
- Chcemy się ciągle uczyć i rozwijać, i dlatego dajemy sobie konstruktywny feedback. Akceptujemy popełnianie błędów w zamian za uczenie się na nich. Mamy otwartość na dzielenie się informacją, wiedzą jak najszerzej wewnątrz i jak to jest możliwe. Dbamy o jasność przekazywanych komunikatów.
- Szukamy innowacyjnych rozwiązań, produktów, podejścia i elastycznie dopasowujemy procesy do realizacji celów.
- Cenimy naszą różnorodność i wykorzystujemy cały potencjał z tym związany: wielokulturowość, różne doświadczenie, różna długość życia, różne charaktery i pasje, budując zespoły, wdrażając zmiany i projektując nowe rozwiązania.