Wyszukiwarka warsztatów i usług motoryzacyjnych, znana jako Motointegrator.pl, dostępna jest od niedawna pod adresem mi.eu. Serwis wzbogacono o moduł zawierający opinie klientów o warsztacie oraz ulepszony system umawiania wizyt.

 

Pierwsza wersja wyszukiwarki Motointegra­tor zadebiutowała w sieci w 2012 r. W ciągu zaledwie kilku lat od premiery narzędzia nastąpiła rewolucja w zakresie wyszukiwa­nia usług przez Internet. Nowy serwis MI.EU jest odpowiedzią na te zmiany. Klienci ocze­kują w pełni użytecznego narzędzia i chcą poświęcić jak najmniej czasu na proces umówienia usługi w zaufanym warsztacie. MI.EU wraca więc do pierwotnego pomy­słu - umożliwia kierowcom znalezienie sprawdzonego warsztatu w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy. Zawiera jednak nowe elementy kluczowe dla wygody klientów i wiary­godności wyszukiwarki. Wraz z obszerną bazą serwisów i szczegółowo opisanych usług dostępnych online, powstało wygodne, przej­rzyste narzędzie dedykowa­ne kierowcom.

 

Znajdź warsztat w swojej okolicy

Tak brzmi hasło MI.EU. Teraz platforma umożliwia wyszuki­wanie warsztatów względem lokalizacji i oferowanych usług, w oparciu o opcjonalne filtry wyboru oraz wprowadza dwie nowe funkcjonalności.

 

- „Motointegrator był kłopotliwym narzędziem dla użytkownika. Nie dość, że serwis usługowy był połączony ze sklepem to dodatkowo nie byliśmy przygo­towani na obsługę zapytań z narzędzi mobilnych - telefonów i tabletów. Obecny serwis ma funkcjonować najprościej jak to możliwe, aby użytkownik, niezależnie od narzędzia, na któ­rym korzysta z Internetu, mógł szybko rozwią­zać problem." – komentuje Erwin Wilczyński, Zastępca Dyrektora Marketingu ds. B2C w Motoinegratorze.

 

Wyszukiwarka MI.EU jest łatwa w obsłudze - użytkownik wpisuje interesującą go lokaliza­cję (nazwę miasta, ulicy lub kod pocztowy) i zostaje przekierowany do listy warsztatów oraz mapy, na której zaznaczone są wyniki. Specyfikacja platformy pozwala także na wy­szukanie warsztatów pod względem usługi, którą zainteresowany jest kierowca. Dla uła­twienia procesu wprowadzono opcjonalne filtry wyszukiwania (zakres usług, markę auta, godziny otwarcia oraz listę pozostałych udo­godnień).

 

Nowe funkcje serwisu

Kluczowym dodatkiem do wyszukiwarki jest opcja wystawienia warsztatowi opinii. Klient może podsumować całokształt wizyty w warsztacie jako odpowiednio: dobrą, śred­nią lub złą. W tym samym kryterium ocenie zostają poddane poszczególne elementy wizyty: jakość obsługi, terminowość, zgod­ność z kosztorysem oraz czystość i estetyka. Do każdej opinii dodać można komentarz uzupełniający. Docelowo w serwisie działać będzie mechanizm pozycjonujący warszta­ty na podstawie uśrednionej wartości ocen. Im więcej pozytywnych opinii, tym wyższą pozycję w rankingu zajmie dany warsztat. MI.EU gwarantuje przy tym wiarygodność wyświetlanych ocen - do systemu trafiają tylko rzeczywiste i zweryfikowane opinie, zamieszczone przez prawdziwych klientów.

 

Wyszukiwarka testuje także nowe narzę­dzie - korzystając z MI.EU, użytkownik może umówić wizytę w warsztacie przez Internet. Konsultanci zajmują się kontaktem z wy­branym miejscem naprawy, aby umówić jej konkretny termin i potwierdzić go z klientem telefonicznie lub mailowo.

 

- „W ostatnich latach przebadaliśmy liczne gru­py kierowców. Dla większości z nich kontakt z warsztatem jest stresującym przeżyciem. Powody są bardzo różne - od braku wiedzy o serwisowaniu auta, po złą reputację mecha­ników-naciągaczy. Chcieliśmy, aby nasz serwis pomógł użytkownikom na kilku poziomach. Po pierwsze - znajdą się u nas opisy typowych czynności serwisowych, jakie należy przepro­wadzać regularnie, aby bezawaryjnie korzystać z auta. Po drugie - wprowadzamy system opinii na temat warsztatów, chcemy, aby te opinie były zweryfikowane, a każda negatywna oce­na była początkiem mediacji pomiędzy warsz­tatem a niezadowolonym klientem. Po trzecie - planujemy zwiększyć zaangażowanie naszych konsultantów w umawianie wizyt. Oferujemy klientom fachowe doradztwo i pomoc w umó­wieniu wizyty czy doborze części potrzebnych do naprawy. Klient zgłaszając się do nas, jeżeli tylko udostępni nam wystarczającą ilość da­nych, może uzyskać konkret­ną, rzetelnie wycenioną ofertę." – tłumaczy Erwin Wilczyński.

 

Kolejny krok

MI.EU dostępne jest w wersji beta, co oznacza, że trwają testy w celu optymalizacji jakości produktu. Po dodaniu pełni funkcjonalności do wy­szukiwarki, rozpocznie się pro­ces porządkowania platformy. Pierwszym krokiem będzie wyłączenie skle­pu dostępnego pod adresem Motointe­grator.pl, aby nazwę Motointegrator zare­zerwować wyłącznie dla segmentu usług. Platforma MI.EU jest wielojęzyczna i będzie sukcesywnie wdrażana na wszystkich ryn­kach europejskich, na których obecna jest spółka Inter Cars, tworząc tym samym naj­większą w Europie bazę warsztatów i usług.

 

- „MI.EU to dopiero pierwszy krok w budowaniu rozwiązania, które musi być atrakcyjne zarów­no dla klienta końcowego, jak i dla warsztatu. Mamy wiele pomysłów, w jaki sposób z MI.EU możemy uczynić sprawne narzędzie marketin­gowe dla serwisów, a nawet dostarczyć im roz­wiązania dostępne tylko w zaawansowanych systemach CRM." - zapowiada Andrzej Maciej­czyk, Manager ds. Rozwiązań Internetowych Motointegratora.

 

źródło: motofocus.pl
7.12.16

powrót