W zeszłym roku firma Inter Cars obchodziła jubileusz 25-lecia istnienia. Przez ten czas zbudowała silną pozycje lidera rynku motoryzacyjnego w Polsce oraz jednego z czołowych graczy w Europie.


Inter Cars SA to największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W całej Europie znajduje się na 5., natomiast w skali światowej zajmuje miejsce 10. Warto zaznaczyć, że pod względem wielkości, spółkę przewyższają tylko dystrybutorzy z Niemic i Stanów Zjednoczonych, czyli największych rynków motoryzacyjnych. Na dzień dzisiejszy sieć sprzedaży Inter Cars to 215 filii w Polsce i 206 filii zagranicznych. Firma obecna jest w takich krajach jak: Czechy, Słowacja, Węgry, Chorwacja, Słowenia, Włochy, Rumunia, Bułgaria, Ukraina, Litwa, Łotwa i Estonia.


Inter Cars jest firmą business to business. Jej klientami są głównie warsztaty samochodowe, sklepy motoryzacyjne oraz firmy transportowe. Spółka posiada najszerszy asortyment części samochodowych w Polsce oraz Europie Wschodniej. Ma w swojej ofercie zarówno towar najwyższej jakości od powszechnie znanych i renomowanych dostawców na tzw. Pierwszy montaż do produkcji samochodów, jak też znacznie tańszy, lecz dobry jakościowo asortyment, pochodzący od mniej znanych producentów. Asortyment spółki obejmuje również wyposażenie warsztatowe, w szczególności urządzenia do obsługi i naprawy samochodów.


Obok dystrybucji części, stanowiący główny przedmiot działalności Inter Cars SA, firma prowadzi sprzedaż części akcesoriów do motocykli poprzez sieć placówek o nazwie Inter Motors. Inter Cars SA jest także właścicielem dwóch spółek produkcyjnych: Lauber Sp. z o.o. zajmującej się regeneracją części samochodowych oraz Feber Sp. z o.o. produkującej przyczepy i naczepy.Spółka jest również właścicielem ogólnopolskiej sieci warsztatów: Q-Service, Q-Service Premium, Perfect Service, Q-Service Truck i Q-Service Moto. Łącznie sieć liczy ok. 1 000 serwisów. Warsztaty należące do sieci ściśle współpracują z Inter Cars, świadcząc usługi wysokiej jakości.Częścią spółki jest również platforma Motointegrator. Jest to intuicyjna w obsłudze wyszukiwarka warsztatów samochodowych oraz usług motoryzacyjnych. W katalogu Motointegrator zostało zebranych 5 tys. najlepszych punktów z całej Polski, tak aby każdy kierowca bez problemu mógł skorzystać z usług kompetentnego warsztatu w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy.


Inter Cars działa według koncepcji One stop shop czyli Wszystko pod jednym dachem. Zakłada ona świadczenie kompleksowych usług oraz pełne wsparcie biznesowe dla swoich klientów. Odpowiada na wszystkie potrzeby, jakie wiążą się z funkcjonowaniem warsztatu. Oprócz najszerszego asortymentu części, oferuje m.in. szkolenia, finansowanie inwestycji, wsparcie prawne, zarządzanie odpadami niebezpiecznymi, najnowsze urządzenia oraz programy komputerowe. Każdy problem, który staje na drodze warsztatu w codziennej działalności, ma swoje rozwiązanie w ofercie Inter Cars.


Ponieważ firma ma bardzo szeroki zakres działań i wychodzi z wieloma inicjatywami, obecnie prowadzone sa intensywne prace nad ujednoliceniem jej komunikacji wizualnej. Zostało zaprojektowane nowe logo, kolorystyka marki i kompleksowy język wizualny. Nowy wizerunek odzwierciedla nową narrację marki, zamkniętą w haśle „Wysokie standardy, wysokie obroty”.Wysokie standardy to nie tylko hasło, ale i sposób działania. Inter Cars podejmuje je, aby poprawić jakość obsługi klienta oraz redefiniować standardy wyglądu filii. Spółka wdraża obecnie program standaryzacji wyglądu placówek. Zajmie on najbliższe lata, ale ma na celu lepsze postrzeganie marki oraz dalszy rozwój.



źródło: Rzeczpospolita Siła marki

22.09.2016

powrót