W ofercie Inter Cars są dwa miliony części zamiennych i akcesoriów do samochodów osobowych i ciężarowych oraz naczep, przyczep, autobusów i maszyn rolniczych. Z oferty korzystają też mechanicy, mając do dyspozycji części oraz narzędzia i wyposażenie warsztatowe. Zapanowanie nad tak olbrzymią liczbą artykułów stanowi spore wyzwanie dla logistyków.

 

Inter Cars SA należy do największych dystrybutorów części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka ma kilkaset filii i oddziałów w kraju oraz za granicą, w tym w krajach sąsiednich: na Litwie, Łotwie, Słowacji i Ukrainie, ale również w bardziej odległych, np. w Bośni i Hercegowinie,  Bułgarii, Chorwacji, Grecji i Rumunii. Jest też właścicielem ogólnopolskiej sieci warsztatów Perfect Service oraz Q-Service (w tym Q-Service Truck), który składa się w sumie z ok. tysiąca serwisów.

 

Sama tylko baza dla pojazdów ciężarowych to 77 warsztatów w Polsce i 1 na Ukrainie. Inter Cars jest także twórcą wyszukiwarki usług i warsztatów samochodowych Motointegrator. Tak dużą skala działania oznacza tysiące operacji handlowych dziennie. Dlatego system logistyczny Inter Cars musi być przygotowany na obsługę nawet 10 milionów paczek rocznie.

 

Nowe centrum logistyczne Inter Cars

Dotychczasowe centrum logistyczne w Czosnowie już od dawna nie było w stanie uporać się z olbrzymią liczbą składowanych i ekspediowanych części do odbiorców. Wybudowano zatem nowe. Centrum logistyczne ILS położone w Zakroczymiu, to jedna z najmłodszych inwestycji tego rodzaju w logistyce dla sektora motoryzacyjnego. Otwarto je w ubiegłym roku, a  magazyn realizuje wszystkie kluczowe zadania logistyczne:

– przyjęcie towarów od dostawców,

– realizację zamówień i wydań towarów dla klientów,

– obsługę zwrotów,

– przeładunki typu „cross-docking”,

– usługi konfekcjonowania.  

 

Całość składa się z czterech hal, z których główna ma powierzchnię niemal 40 tys. mkw, a pozostałe po niemal 5 tys. mkw. Główny magazyn ma wysokość 10 m, a jego serce stanowi kompletna 4-poziomowa zabudowa regałowa, 17 tys. miejsc paletowych i 18 tys. miejsc półkowych oraz system taśmociągów o łącznej długości ok. 11 km. Przyjęcia i wydania towaru realizowane są z wykorzystaniem ok. czterdziestu bram magazynowych.

 

Sortery przyspieszają pracę magazynu

Magazyn wyposażono w specjalnie dla niego zaprojektowany system sortowania, dzięki któremu możliwe jest przesortowanie 30 tys. sztuk towaru w ciągu godziny. Takie możliwości dają: crossbelt sorter oraz shoe sorter.

 

Pierwszy z nich to sorter o poprzeczno-taśmowej konstrukcji umożliwiający sortowanie ok. 20 tys. sztuk towaru na godzinę. Po zeskanowaniu towary są ręcznie wprowadzane na przesuwające się czterokątne taśmy. W przewidzianym miejscu taśma kieruje znajdujący się na niej towar w prawo lub w lewo. Operacja skierowania towaru do odpowiedniego zrzutu odbywa się poprzez mechaniczne obracanie taśmy. Sorter ma 720 zrzutów. Unikatowym rozwiązaniem jest zrzut towarów ciężkich (tarcz hamulcowych) i lekkich (żarówek). Prędkość zrzutu i wyhamowanie trzeba regulować tak, by nie uszkodzić wrażliwych towarów.

 

Ważnym elementem sortera ślizgowego, czyli poziomego jest natomiast przenośnik wykonany z tłoczonych profili aluminiowych, których konstrukcja stanowi zamkniętą powierzchnię, co uniemożliwia spadanie towarów. Elementy ślizgowe przesuwają się wzdłuż profili nośnych przenośnika, zmieniając delikatnie kierunek transportowanych produktów, w stronę pochylni prowadzącej do punktu odbioru. System umożliwia sortowanie na jedną , albo na obie strony linii. Ta maszyna stosowana jest wyłącznie do sortowania paczek lub pojemników wysyłkowych.

 

Całością kieruje system informatyczny. Rola pracowników sprowadza się głównie do programowania poszczególnych zadań, a także do nadzoru.

 

Źródło: trans.info
2018-04-17

powrót