Oficjalne otwarcie Centrum Szkoleniowo – Warsztatowego odbyło się 1 grudnia br. w Czosnowie. W tej uroczystej chwili dla spółki Q-Service Truck uczestniczyli partnerzy biznesowi, współpracownicy, przedstawiciele grup filialnych Inter Cars oraz sieci warsztatowych. Na spotkaniu pojawili się również przedstawiciele zarządu spółki ZF Services z Niemiec. Specjalnie na otwarcie Centrum przybył Thomas Bothe - szef ZF Services na rynek europejski (eng. Head of European Market at ZF Services) oraz Peter Rothenhoefer - dyrektor polskiego oddziału ZF. 

Inter Cars SA reprezentowali Krzysztof Oleksowicz - założyciel Inter Cars, członek Zarządu - Krzysztof Soszyński, Wiceprezes oraz członkowie Zarządu: Wojciech Twaróg i Witold Kmieciak, pełniący funkcję Prezesa spółki Q-Service Truck. W spotkaniu uczestniczyli także przedstawiciele mediów branżowych. 

Wzajemne relacje


Uroczystość poprowadził Adam Fąk, Manager Serwisu ZF Services Partner, który na początku zaprezentował kamienie milowe we wzajemnej współpracy spółki Q-Service Truck oraz ZF Friedrichshafen AG. Idea tej współpracy narodziła się w 2012 roku i po niespełna dwóch latach firmy podpisały umowę o świadczeniu usług w zakresie sprzedaży i serwisowania skrzyń biegów marki ZF Od tego momentu, spółka Q-Service Truck przeszła pełen cykl szkoleniowy w zakresie naprawy skrzyń biegów ZF, rozpatrywania gwarancji i reklamacji, poznania struktury organizacyjnej oraz przygotowania do przyszłych zleceń napraw. Pierwsza naprawa skrzyni ZF w serwisie Q-Service Truck odbyła się w kwietniu 2015 roku.

16 października br. w Centrum Szkoleniowo – Warsztatowym zamontowana została najnowocześniejsza hamownia ZF Services Functional Test Bench CH-EG 110 Lite. Warto wspomnieć, że w przerwie spotkania, goście mogli oglądać galerię zdjęć prezentującą ponad 20 - letnią współpracę Inter Cars i ZF. 

Do wzajemnych relacji nawiązywał podczas swojego przemówienia Krzysztof Oleksowicz. Zdradził także kierunek rozwoju spółki na najbliższe lata.

- W XX wieku Inter Cars był firmą handlową, która myślała o tym, aby kupić części i je sprzedać. W XXI wieku myślimy o tym, aby sprzedawać części z kompetencjami do naprawy i z know – how. Przykład inwestycji jakim jest Centrum Szkoleniowo – Warsztatowe, doskonale wpisuje się w tę ideę. Nie same części, nie sam handel, ale szkolenia i kompetencje - to jest nasza przyszłość – zapewnił Krzysztof Oleksowicz.

Thomas Bothe gratulował spółce Inter Cars dynamicznego rozwoju.

- We wschodniej Europie funkcjonuje wiele firm, ale żadna z nich nie odniosła takiego sukcesu jak Inter Cars. Kiedy w 1997 roku po raz pierwszy miałem okazję uczestniczyć w uroczystościach rocznicowych Inter Cars, nikt by nie uwierzył, że 25-lecie firmy będzie tak wielkim wydarzenie na Stadionie PGE Narodowym razem z dziesiątkami tysięcy gości. To świadczy o wielkości i drodze jaką przebył nasz partner. Dziś Inter Cars należy do pierwszej piątki klientów ZF, a otwarcie nowego serwisu, to kolejny etap na drodze naszej współpracy. Jest to krok pokazujący, że w polityka Inter Cars to dużo więcej niż tylko sprzedaż, to również rozwój kompetencji wspierających klientów w różnych aspektach – powiedział Thomas Bothe.
                                                                             
Witold Kmieciak przyznał, że na sukces Centrum Szkoleniowo – Warsztatowe pracował cały zespół pracowników, po czym wszyscy zostali przedstawieni gościom.

- W skład naszego Centrum wchodzą dwie grupy biznesowe: salon Isuzu i serwis pojazdów ciężarowych. Mieści się tu także Centrum Szkoleniowe Inter Cars. Mamy taką wizję, aby w Centrum Szkoleniowo – Warsztatowym odbywały się szkolenia nie tylko na modelach, ale także na bieżących naprawach. Chcemy, aby można tu było poznać różne, ciekawe naprawy. Będziemy proponowali naszym partnerom udział  przy tego typu naprawach. To będzie odróżniało nasze Centrum od innych – powiedział Witold Kmieciak.

Polska premiera

W dalszej części spotkania Adam Fąk opowiadał o skrzyniach biegów z rodzin osobowych 6 HP, Ecolite, As Tronic, których ekspozycja została przygotowana specjalnie na otwarcie. Nie one były jednak najważniejsze. Na gości czekała prawdziwa niespodzianka. Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano najmłodsze dziecko firmy ZF - skrzynię biegów TraXon, nazywaną także skrzynią biegów jutra.

Skrzynia ta jest w pełni zautomatyzowana, a wewnątrz - tak jak skrzynia As Tronic jest skrzynią mechaniczną. Jednakże TraXon jest następstwem skrzyni As Tronic. Obie skrzynie są produkowane równolegle, ale TraXon wdrażany jest w nowych modelach pojazdów ciężarowych. Takie skrzynie montowane są już w fabryce MAN w Niepołomicach. TraXon jest skrzynią modułową, którą można dowolnie konfigurować pod konkretny pojazd i potrzeby klientów. Niebywałym atutem skrzyni jest to, że po wbudowaniu modułu hybrydowego, jest ona w stanie odzyskiwać energię, potrzebną do zasilenia innych komponentów pojazdu ciężarowego.

Spółka Q- Service Truck jako jedyny partner w Polsce uczestniczy w projekcie TraXon. Oznacza to, że  już obecnie posiada części do naprawy skrzyni,  dzięki czemu jest wsparciem dla klientów serwisowych i producentów pojazdów.

Niepodważalne atuty

Centrum Szkoleniowo – Warsztatowe cechuje się usługami serwisowymi skrzyń biegów manualnych i zautomatyzowanych do większości pojazdów ciężarowych i autobusów poruszających się po polskich drogach, występującymi w takich markach jak MAN, DAF, IVECO, VOLVO TRUCKS, RENAULT TRUCKS, SCANIA i MERCEDES. Dodatkowo, serwis jest na etapie uzyskiwania autoryzacji takich marek jak Knorr Bremse, Wabco i Haldex.  Szacuje się, że około 60% pojazdów ciężarowych w Polsce jest wyposażone w skrzynie biegów  firmy ZF. 

- To jest bardzo duży potencjał i my ten potencjał chcemy wykorzystać – zapewniał Adam Fąk.

Autoryzowany Serwis ZF posiada wszelkie narzędzia niezbędne do tego, aby jak najszybciej i najlepiej naprawić skrzynię biegów. Dodatkowo, dzięki partnerowi – spółce Inter Cars, serwis ma tysiące niezbędnych części do napraw na przysłowiowe wyciągnięcie ręki. Jest to bardzo ważne, ponieważ w rynku ciężarowym czas przestoju pojazdu ma duże znaczenie. Pojazd niepracujący nie może zarabiać. Im szybsza naprawa, tym więcej korzyści płynie z niej do klienta.

Serwis ma ambicję podołania najcięższym przypadkom, będzie też kategoryzować naprawy. Dzięki wiedzy producenta skrzyń, będzie wsparciem dla innych warsztatów, które będą zmagały się z naprawami. Da im szansę wykonania podstawowych napraw, przy współpracy  z siecią Q-Service Truck.

Zwieńczeniem części oficjalnej było symboliczne przecięcie wstęgi przez Thomasa Bothe, Krzysztofa Oleksowicza oraz Witolda Kmieciaka.

Pokaz hamowni

Po części oficjalnej spotkania, goście przeszli do części warsztatowej, gdzie nastąpiło uruchomienie flagowego wyposażenia serwisu – najnowocześniejszej hamowni ZF Services Functional Test Bench CH-EG 110 Lite. Do testów przeznaczono skrzynię wyjętą z pojazdu MAN, który przejechał 700 000 km. Goście mogli obserwować jak wygląda proces testowania skrzyni po naprawie. Dzięki hamowni możliwe jest sprawdzenie każdego parametru pracy skrzyni, w trakcie jej działania. Skrzynia automatycznie przełączała się na kolejne biegi. Po testach nastąpiło wydrukowanie protokołu naprawy, który następnie przekazywany jest klientowi.

Uruchomienie Autoryzowanego Serwisu ZF, który specjalizuje się w naprawie skrzyń biegów ma duże znaczenie dla całego rynku ciężarowego. Według najnowszych danych, skrzynie zautomatyzowane będą w ciągu najbliższych 5 lat dominującymi w pojazdach ciężarowych. Do ich naprawy wymagana jest unikatowa wiedza i nowoczesny sprzęt. Oba te atuty posiada już Centrum Szkoleniowo – Warsztatowe w Czosnowie.

Na zakończenie spotkania goście zostali zaproszeni na smaczny poczęstunek w polskim stylu.

 

Źródło: forumtransportu. pl

2015-12-16
 

powrót