Centrum Logistyczne Inter Cars S.A. w Czosnowie_3.jpg

Jesteśmy największym importerem i dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych oraz pojazdów użytkowych. Nasza oferta obejmuje również wyposażenie warsztatowe, w szczególności urządzenia do obsługi i naprawy samochodów oraz części do motocykli i tuningu.

Pełnimy rolę wyspecjalizowanego podmiotu logistycznego, którego zadaniem jest organizacja i finansowanie przepływu towarów od producentów do lokalnych dystrybutorów, działających w formie filii, którzy dostarczają towar finalnym odbiorcom (warsztatom, sklepom, odbiorcom indywidualnym itp.). Poprzez magazyn centralny, zlokalizowany koło Warszawy oraz sieć filii, dystrybuujemy towary pochodzące od około 500 dostawców w większości z krajów Unii Europejskiej do około 21 tysięcy zarejestrowanych odbiorców.

Oferujemy najszerszy asortyment części samochodowych w Europie Wschodniej. Posiadamy w swojej ofercie zarówno towar najwyższej jakości od powszechnie znanych i renomowanych dostawców na tzw. pierwszy montaż do produkcji samochodów, jak też znacznie tańszy, lecz dobry jakościowo asortyment, pochodzący od mniej znanych producentów.

Inter Cars jest spółką publiczną, której akcje znajdują się w obrocie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Spółka zadebiutowała na giełdzie w dniu 26 maja 2004 roku.


Krótka historia firmy

Firma Inter Cars powstała w 1990 roku jako spółka cywilna. Jej założyciele – Krzysztof Oleksowicz, Piotr Oleksowicz oraz Andrzej Oliszewski – od początku marzyli o tym, by objąć pozycję lidera w dystrybucji części zamiennych. Już 6 lat później naszej firmie udało się wyprzedzić największe na polskim rynku przedsiębiorstwa, a na sukces niewątpliwie miało wpływ nieustanne poszerzanie oferty o części do kolejnych marek aut (po niemieckich, przyszedł czas na części do samochodów francuskich i włoskich oraz japońskich).

W 1998 r. zainaugurowano działalność sieci Q-Service, stworzonej i działającej pod patronatem Inter Cars. Była to pierwsza w kraju organizacja zrzeszająca niezależne warsztaty samochodowe. W tym samym roku nasza spółka została członkiem ogólnoeuropejskiej organizacji PROREP, która zrzesza firmy zajmujące się dystrybucją części silnikowych.

Rok później zmieniliśmy osobowość prawną ze spółki cywilnej na akcyjną. Oprócz rozszerzenia oferty o części do tuningu oraz wyposażenie warsztatów samochodów, w 1999 roku Inter Cars SA dołączyło do prestiżowego Międzynarodowego Zrzeszenia Dystrybutorów Części Zamiennych ATR International AG. 

Dzięki podpisaniu porozumienia o współpracy pomiędzy Q-Service oraz Auto Crew, sieć zrzeszająca niezależne warsztaty pod naszym patronatem, znacznie się powiększyła. Aby zapewnić płynne funkcjonowanie firmy, w 2000 roku w Cząstkowie Mazowieckim pod Warszawą otwarto nowoczesne Centrum Logistyczne. Do budynków o powierzchni 17.000 m2 przeniesiono centralę firmy. Pozwoliło to stworzyć pierwsze z wielu filii na terenie Polski (w Bielsku-Białej, Sosnowcu, Częstochowie). Inter Cars SA rósł w siłę, więc naturalnym krokiem był początek ekspansji na rynki zagraniczne – rozpoczęliśmy od inauguracji działalności firmy na Ukrainie.

W tym samym roku dołączyliśmy także do międzynarodowej organizacji firm zajmujących się regeneracją części zamiennych – APRA. I jako pierwsza firma w Polsce wprowadziliśmy na rynek własny, elektroniczny katalog części zamiennych.

Odpowiadając na zapotrzebowanie klientów, rozszerzyliśmy także asortyment firmy o blachy, atrapy, zderzaki, chłodnice, części do motocykli oraz części regenerowane. W 2001 roku wdrożyliśmy nowoczesny, zintegrowany system informatyczny. Pozwoliło to na łączność on-line oraz składanie zamówień przez Internet. Ułatwiło to pracę nie tylko nam, ale to także zdecydowane udogodnienie dla naszych klientów, którzy mogą złożyć zamówienie bez wychodzenia z domu. Firma nie przestała rozwijać stworzonego przez siebie katalogu elektronicznego.

Z każdym rokiem na mapie Polski przybywały nie tylko nowe filie Inter Cars, ale także kolejne warsztaty pod szyldem sieci Auto Crew. W 2002 roku spółka po raz pierwszy została wyróżniona przez tygodnik „Polityka” oraz dziennik „Rzeczpospolita” - znaleźliśmy się w zestawieniu 500 największych polskich przedsiębiorców. Spółka otrzymała także tytuł „Lidera Rynku”. W kolejnych latach sukces ten wielokrotnie powtórzyliśmy. W 2004 roku Inter Cars SA otrzymał wyróżnienie „Gazela Biznesu” oraz tytuł „Euro Lidera”.

2001 rok to organizacja pierwszych w historii targów typu „business to business” Inter Cars Motor Show, a rok później „Majówki z narzędziami i wyposażeniem warsztatowym”. W 2003 roku Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów zgromadziły 100 wystawców z Polski i zagranicy, a odwiedziło je ponad 10.000 osób. Jubileuszowe, 5. Targi, które zgromadziły rekordową liczbę 15.000 odwiedzających i zbiegły się w czasie z 15-leciem istnienia firmy.

2003 rok to rozpoczęcie współpracy z firmą regenerującą części samochodów ELTEK. Trzy lata później firma ta powiększyła znacznie swój asortyment i zmieniła nazwę na Lauber Sp. z o.o. W 2004 roku powołano do życia spółkę zależną Inter Cars Czeska Republika oraz Feber, która zajęła się produkcją naczep.

26 maja 2004 roku nasza firma zadebiutowała na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od tej pory wartość spółki nieustannie rośnie.

Rok 2005 to dwa nowe projekty. Po pierwsze, wdrożyliśmy pierwszy profesjonalny program punktowy dla naszych klientów, który nazwaliśmy IC-Premia. Drugie osiągnięcie to uruchomienie projektu Inter Motors i tym samym rozpoczęcie sprzedaży brytyjskich motocykli Triumph jako jedyny dystrybutor w Polsce. Z czasem nasza oferta powiększyła się również o motocykle Ducatii.

Rok później stworzyliśmy Q-Service Motosport – pierwszą ogólnokrajową sieć tuningową w Polsce. Zorganizowaliśmy także Szok Test, czyli akcję bezpłatnych badań stanu technicznego pojazdów. W 2007 rozpoczęto ogólnopolski konkurs „Nie klucz – Montuj produkty oryginalnej jakości”. Akcja miała na celu promowanie części zamiennych od dostawców produkujących na pierwszy montaż.

13 lipca 2007 roku ogłoszono zamiar fuzji spółki Inter Cars SA oraz JC Auto SA Nasza firma miała szeroko rozbudowaną ofertę części do aut europejskich, lecz mimo prób, nie udało się zbudować tak szerokiego asortymentu do aut azjatyckich, jaki miało JC Auto. Z kolei JC Auto nie mogło dogonić naszej firmy, która zawsze była numerem 1. w dystrybucji części do aut europejskich. Aby zakończyć ten bezsensowny wyścig, Krzysztof Oleksowicz i Jerzy Grabowiecki wybrali rozwiązanie najlepsze z możliwych, czyli połączenie konkurencyjnych firm. Oficjalna fuzja spółek nastąpiła w lutym 2008 roku. Dzięki temu powstała spółka oferująca części zamienne do samochodów wszystkich marek, a pozycja Inter Cars SA na europejskim rynku motoryzacyjnym istotnie się wzmocniła.

2008 rok to także nowy projekt „Przemysł”, a także rozszerzenie oferty firmy o dział sprzedaży części do skuterów.

W 2012 roku ruszyła platforma internetowa Motointegrator.pl. Jest to innowacyjny serwis, który w przystępny i prosty w obsłudze sposób łączy ofertę kupna produktów z usługami warsztatowymi. Innymi słowy w serwisie można zarówno kupić części i akcesoria motoryzacyjne, jak i od razu zamówić ich montaż w specjalistycznym warsztacie. W ofercie Motointegratora znajduje się aż milion produktów.

Dziś właściciel naszej firmy z dumą mówi o tym, że sukces Inter Cars SA budują nie tylko Polacy, ale również Czesi, Słowacy, Litwini, Ukraińcy i przedstawiciele innych narodowości. Jesteśmy dumni z tego, że każdy z nas przyczynia się do realizacji celu, którym obecnie jest zdobycie pozycji lidera w dystrybucji części do aut w Europie. Jesteśmy obecni w 10 krajach na Starym Kontynencie: Czechy, Słowacja, Bułgaria, Ukraina, Litwa, Łotwa, Chorwacja, Włochy, Rumunia oraz Węgry.

Kamienie milowe
Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij